FAQ (často kladené otázky)

Poznámka: Kliknutím na túto otázku sa rozbalí alebo zbalí odpoveď.

Naši technici vytvoria komunikačné spojenie s riadiacou jednotkou motora (ECU). Komunikácia s ECU je cez diagnostický konektor OBDII alebo cez priame pripojenie k hardvéru ovládacej jednotky motora (v závislosti od typu vozidla a riadiacej jednotky).

Následne sa prečítajú mapy motora z ECU a vykoná sa komplexná záloha dát. Ďalej sa vykonáva optimalizácia dát a podľa typu softvéru sa modifikujú jednotlivé mapy motorov.

Tieto mapy sa vyhľadávajú manuálne. Vďaka tom nemůže důjsť k nepresnému označeniu jednotlivých dát ako sa to stáva v prípade programov používajúcich algoritmické vyhľadávanie. Vďaka tomu sa modifikácia vykonáva vždy bezpečne.

Akonáhle je mapa optimalizovaná, upravený softvér sa nahraje do riadiacej jednotky motora. Takže váš softvér je vždy prispôsobený vašim potrebám.

Naše modifikácie sú vždy testované a nikdy neprekračujú bezpečnostné limity pre motory a ich časti. Dôležitým aspektom úpravy je aj typ prevodovky (automatická – manuálna).

Ak je vozidlo vybavené automatickou prevodovkou, je potrebné upraviť mapy motorov, ktoré nastavujú režim prevodovky.

Pri úpravách Quantum Chiptuning zaručuje bezpečnú úpravu a nikdy neuskutočníme úpravy na prekonanie výkonostnej rezervy motora alebo jeho častí.

Veľmi často sa stretávame s tunerskými ponukami, ktoré ponúkajú pre jednotlivé vozidlá nezmyselný nárast výkona. Vo väčšine prípadov ide len o klamlivú ponuku, ale už sme sa stretli s úpravami, ktoré poškodzujú motor a jeho súčasti aký,i sú zvýšené opotrebenie spojky a turbodúchadla.

Výrobcovia vozidiel zvyčajne predávajú jedno vozidlo, ktoré sa distribuuje do všetkých častí sveta. Existujú rôzne emisné limity, podnebie sa môže značne líšiť (extrémna teplota, extrémne mrazy, vlhkosť, rôzne druhy palív).

Tieto úpravy však vykonávajú aj samotní výrobcovia. Napríklad, Audi, Seat, 1.6TDi-CR má na výber z niekoľkých variantov výkonu na rovnakom motore – 55kw, 66kw, 77kw.

Úprava software – chiptuning je optimalizace motorových map v rámci ECU. Data jsou nahrána v řídící jednotce motoru v flash pamětích – externích nebo interních a dále přímo v mikroprocesorech.

Dynamika a jízdní vlastnosti vozidla jsou definovány na základě mapových paternů, které jsou uloženy v ECU. Pokud tedy např. jedete po dálníci 100km/h a prudce akcelerujete (sešlápnete plynový pedál na podlahu), řídící jednotka si načte data a dle zařazené rychlosti, počtu otáček a poloze plynového pedálu vyhodnotí požadavek na kroutící moment.

Nastaví přesné množství vstřikovaného paliva, kolik je potřeba dodat vzduchu turbodmychadlu a spoustu dalších nastavení. Naší úpravou dochází k optimalizaci těchto dat a k vyladění křivek výkonu motoru společně s nastavením lepší efektivity spalování.

Spokojnosť zákazníkov vždy prichádza ako prvá. Preto ponúkame 30-dňovú záruku na otestovanie našich úprav.

Po vykonaní chiptuningu na Vašom vozidle máte možnosť do tridsiatich dní bez udania dôvodu nechať si od nás nahrať pôvodný software a my Vám k tomu vrátime peniaze za úpravu.

Ak je vozidlo stále v záruke, existuje niekoľko spôsobov, ako túto situáciu riešiť. Prvým je kontaktovať priamo predajcu a spýtať sa, aký je jeho postoj k chiptuningu. Je ale dôležité spomenúť, že zmena bude vykonaná našou spoločnosťou.

Quantum Tuning je jedným z najväčších svetových úpravcov automobilov a naša povesť je skvelá v celom automobilovom svete.

Druhou možnosťou je, aby vaše vozidlo bolo upravené a v prípade reklamácie úpravu vrátiť do pôvodného stavu.

Zálohovanie pôvodných údajov je súčasťou celého procesu modifikácie vozidla. Zákazník obdrží zálohu ECU od nás na dátovom nosiči.

Iste. Vozidlo je vždy možné uviesť do pôvodného výrobného nastavenia.

Dynamika jazdy, pružnosť a jazdný komfort v kombinácii so zníženou spotrebou paliva sú hlavnými dôvodmi, prečo by ste si mali nechať upraviť mapy motora v riadiacej jednotke – chiptuning.

Predbiehanie v neprehľadných úsekoch, na obzoroch, alebo potreba čo najrýchlejšie opustiť križovatku či sa bezpečne zaradiť na diaľnici z pripojovacieho pruhu, to sú tiež dôvody na to, aby ste zvážili úpravu a zvýšenie výkonu.

Áno, závisí to od typu riadiacej jednotky a typu firmvéru. V tejto modifikácii upravíme časti motora, ktoré zameníme za originálne hodnoty z verzie s vyšším výkonom.

Napriek tomu sa nastavenie vykonáva vždy v rámci Vášho softvéru – to znamená, že je prispôsobené Vášmu vozidlu.

Prídavné riadiace jednotky – Powerboxy sú zariadenia, ktoré zavádzajú, klamú riadiacu jednotku motora, často klamavo informujú o tlaku turbíny alebo tlaku paliva.

Netvrdíme, že všetky Powerboxy sú zlé, ale hovoríme, že väčšina ponúkaných Powerboxov predstavuje jednokanálové lacné alternatívy, ktoré nikdy nenahradia komplexnú zmenu softvéru v riadiacej jednotke motora.

Ak máte záujem o podrobnejšie informácie, určite by sme odporučili čítať nasledujúce články, ktoré sa zaoberajú zvýšením výkonov motorov. Prečo je dôležité správne vybrať úpravcu automobilov a nenaletieť podvodníkom – Lacný chiptuning a nízka kvalitou úpravy ECU, alebo O komplexnosti úprav preplňovaných benzínových motorov.