Závada na adblue a najčastejšie chybové kódy na SCR systéme (ADBLUE) – P20EE, P20E8, P20F6, P2200, P2BAD
Reset Adblue – nemožnosť naštartovať – Peugeot – Citroen osobné vozidlá a dodávky>
Stále častejšie sa stretávame s poruchami SCR systému na vozidlách PSA – Peugeot a Citroen. Ide o osobné vozidlá, ktoré už spravidla majú obmedzenia v podobe odpočtu kilometrov do nenaštartovania vozidla. Aj napriek tomu, že je močovina Adblue dolita, vozidlo stále vykazuje závady, svieti kontrolka motora a SCR.
Problémy s AdBlue majú motorizácia 1.6 BlueHDi a 2.0 BlueHDi na vozidlách Peugeot – Citroen
V súčasnej dobe, je do vozidiel montovaných mnoho systémov, ktoré sú bohužiaľ nie vždy úplne funkčné. Aj deň bez auta, dokáže narobiť veľa problémov, nieto ešte dlhšia doba. Pri riešení problému Adblue u Peugeot a Citroen sa veľmi často stretávame s nedostupnosťou náhradných dielov u predajcu a dĺžka opravy v autorizovanom servise je spravidla 3-6 týždňov. Cena opravy Adblue je v závislosti od problému v rozmedzí 60 – 2000 eur. Zo skúsenosti našich zákazníkov sa veľmi často stáva, že aj po oprave jednej časti SCR systému, sa vzápätí pokazí niečo ďalšie… Výmena NOx čidla, následne chybný vstrekovač močoviny, nefunkčný plavák atď.
V prípade, že je vozidlo už nepojazdné, alebo má obmedzenie výkonu, náš technik sa vyberie za Vami a vykoná odstránenie adblue priamo u Vás
Quantum Tuning ponúka výhradne a iba na športové účely možnosť kompletného vypnutia systému ADBLUE – SCR vrátane všetkých komponentov. Nie je teda nutné systém opravovať. Vozidlo je spravidla vybavené riadiacou jednotkou Delphi a Bosch. Celá riadiaca jednotka motora je vždy zálohovaná a originálne dáta dostáva vždy aj zákazník. Nie je teda problém SCR – Adblue systém kedykoľvek znovu aktivovať.
Motorizácia, pri ktorej je najčastejšie systém Adblue deaktivovaný. Motorizácia Peugeot – Citroen:
- Citroen Berlingo 1.5 BlueHDi 96kw 130hp
- Citroen Berlingo 1.6 BlueHDi 73kw 99hp
- Citroen Berlingo 1.6 BlueHDi 88kw 120h
- Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 73kw 99hp
- Citroen Jumpy 2.0BlueHDi 110kw 150hp
- Peugeot Expert 1.6 BlueHDi 85kw 115hp
- Peugeot Expert 1.6 BlueHDi 70kw 95hp
- Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 110kW 150hp
- Peugeot 308 1.6 BlueHDi 88kw 120hp
- Peugeot 508 2.0 BlueHDi 133kw 181hp
- Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 73kw 99hp
- Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 88kw 120hp
- Peugeot Partner 1.6 BlueHDi 88kw 120hp
Časté závady na systéme SCR Adblue:
- P2A00 Nox Sensor. Richness Measurement Faulty
- P16EA Depollution Of The deNOx System. Excess Emission Of Ammonia
- P20EE Depollution Of The deNOx System (Effectiveness) Intermittent
- P20E8 Pressure Of The Urea Fluid. Urea Fluid Pressure Too Low
- P20E9 Pressure Of The Urea Fluid. Drift Upwards
- P20F6 DeNOx System Circuit. Leak Detection
- P2047 Control Of The Urea Injector.
- P21C5 Urea Fluid Level. Signal Blocked.
- P2200 Nox Sensor. Component Detected Not Communicating On The Emission Control
- P2202 Heating Of The Nox Sensor.
- P220A Nox Sensor Electrical Supply. Voltage Of The Component Too Low
- P2204 NOx Sensor. Faulty Measurement Of The NOx Content
- P2A00 NOx Sensor. Richness Measurement Faulty
- P2BAD Depollution Of The Denox System
- P3052 Pressure Of The Urea Fluid. Urea Fluid Pressure Too Low
- U029D Fault In Communication With The deNOx System.
- U029E Fault In Communication With The Denox System.
- U059E Fault In Communication With The Denox System
- U1535 Fault In Communication With The Denox System. Communication Not Valid
V prípade deaktivácie systému AdBlue sa stáva vozidlo nespôsobilé pre prevádzku na pozemných komunikáciách v celej Európe, Severnej Amerike a krajinách, kde je funkčnosť systémov SCR – AdBlue vyžadovaná. Táto služba je ponúkaná iba a výhradne na športové účely alebo na použitie v krajinách, ktoré nevyžadujú funkčný systém AdBlue.